Nystart..

Tänkte att jag faktiskt skulle sätta igång med det här på allvar nu, har ju inte varit så duktig på det hittills.

Jag bor numera i Gävle i min egna lilla 1:a/1,5:a på Byggmästargatan, vill dock hitta en ny lägenhet så fort som möjligt. Den ligger nämligen på källarvåningen vilket har visat sig framkalla en ganska instängd känsla. Var faktiskt och tittade på en etta på söder igår, men gillade verkligen inte färgen i köket, mörkgrön, så jag avvaktar nog ett tag! Jag menar, det kommer ju nya lite då och då :) Hoppas den perfekta lyan kommer snart bara, håller tummarna...
På dagarna går jag såklart i skolan. Har börjat Hv - Frisör på Polhemsskolan och som tur är så trivs jag sjukt bra! Härligare klass får man leta efter :)   En nackdel är portfoliearbetet bara.. Vi dokumenterar allt vi gör på frisör, och tro mig, det blir vääldigt mycket att skriva. Och inte duger det med "Jag rullade en permanent och jag blev nöjd" om ni trodde det. Nänä, nyckelorden VAD, HUR, VARFÖR är livsviktiga! Spyr på det där snart. Det är faktiskt svårare än man tror att beskriva hur man gör nånting. Men samtidigt är det så satans roligt att det skojiga överväger i alla fall.


Och för att tråka ut er ännu lite till tänkte jag berätta om min dag, vilket borde gå ganska snabbt.
Skolan, hade PIA (projektinriktat arbetssätt) på morgonen och idag fick min grupp åka upp till våning 4 och textilarna. Där sydde vi vetekuddar, och sy det är jag ju kung på... eller nä inte riktigt kanske... Men skratt med Sara och Sofie som vanligt blev det ju, och det är ju alltid lika roande! :) Sen var det matte.. Jobbade på.. mindre bra. Känner paniken komma krypande i halsen nu. Ska nämligen göra både matte A & B i ettan eftersom vi bara läser matte ett år. Lycka till Sofia!
Lunch sen, snusklunch..
Idrott, hade teori först sen röstade vi för Volleyboll, och det blev det. Mitt lag överklassade det andra, tur det, måste ju få lite medgångar jag också ibland ;) Och som vanligt var det nog skrattandet som var mer ansträngande än idrotten!
Efter idrotten kollade vi på en film om gudar tror ja.. och trojanska kriget!
Måndag betyder ju vanligtvis jobb. Ringbolaget.. Så vi traskade dit, jag, Sara & Amanda. Får en stooor sten i magen varje gång det är dags för jobb så vi beslutade oss för att lägga ner skiten. Det var absolut inte min grej bara, men jag försökte ju i alla fall! Ska leta nåt nytt istället..
Gick hemmåt och satte mig med mitt älskade portfoliejobb, deadline på fredag, yippie! Har typ tre veckor att skriva om... Men det är bara att bita ihop folks!

Nä hörni, nu ska jag ladda batterierna inför morgondagen.
Sleep tight!

Kommentarer

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0