bakom buskar och bilar sitter de och lurar

Gårdagen var hur fin som helst och solen lyste hela dagen. Det blåste dock rätt kallt emellanåt, menmen!
Hade bara en lektion igår mellan 11-12. Sedan drog jag och sofisen ner på stan och virrade runt på H&M ett bra tag. När hon for till Ljusne tog jag bussen hem. Hemma blev jag rastlös och så ville jag inte sitta inne i det fina vädret så jag drog ut på en liten promme.
Kvällen spenderades på söder hos en jonte, mitt sällskap var Sara (bosse) och Elin. Vi körde lite spel och lekar och nu har jag också kommit underfund med att man kan faktiskt ha roligt utan alkohol!
Kom hem vid halv tre ungefär.

Jag har blivit så jäkla rädd när jag går hem på nätterna nu för tiden. Sen det med Engla kom fram och allt man har fått höra om han Eklund så har jag verkligen börjat tänka på det. Med ögon i nacken och nycklarna mellan fingrarna går jag livrädd hem och tvärsäker på att någon ska hoppa fram bakom buskarna. Det är så sjukt att man ska behöva känna så. Jag tycker man bör införa gratis taxi för tjejer på natten. Tycker faktiskt det är en toppenidé, för hur många unga tjejer har råd med att åka taxi hem varje utekväll? Inte jag iallafall. Då slapp vi oroa oss och känna den där obehagliga rädslan när vi ska hem. Eller tycker ni jag överreagerar nu?
Som tur var kunde jag och bosse ta sällskap den längsta biten.

nu blir det frulle.

Kommentarer
Postat av: Bosse

Gratis taxi för tjejer vore skiten det :D

2008-04-19 @ 16:03:30
URL: http://www.nogg.se/sarabostrom
Postat av: Evelina

Det vore asbra, jag håller med. Men hur ska den finansieras? :/

2008-04-20 @ 15:04:42
Postat av: sofia

Ja det var en bra fråga. Men vill man så går det ju, garanterat :)

2008-04-20 @ 17:15:10
URL: http://sofiiaolsson.blogg.se

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0