hur sjuk kan man vara..

Har suttit hela kvällen och bara varit förbannad och ledsen över hur många barn som råkat illa ut pga pedofiler, mördare och allt vafan det heter. Det som väckt tankarna är såklart fallet om Engla, som hittades idag. Den s.k 42-åringen erkände åtminstone mordet på henne men troligtvis kommer vi få veta mer om vad han gjort med henne i veckan. Funderar nästan om jag ska undvika att gå in på aftonbladet någon vecka framöver, vill inte ens veta vad han kommer att erkänna. 
Jag satt och tänkte på pedofiler, de måste vara de mest sjuka av sjukaste här i världen. Kan faktiskt inte komma på något råare, vidrigare eller sjukare, kan ni?
De människorna bör inte få leva mera, och det låter kanske hemskt men jag tycker faktiskt att dödsstraff är den bästa metoden för såna idioter. Pedofiler kommer ju aldrig bli av med sin sjukdom (läs svåra hjärnskada) ändå.
Och hur i helvete kan man ens attraheras av ett litet barn, och hur kan man antasta ett barn som är helt oförmögen att försvara sig eller säga nej. Hur kan man förstöra livet för ett barn som är så oskyldig man bara kan bli, som har hela livet framför sig och som har föräldrar som lever för dennes skull.
Jag kan nog säga med all säkerhet, även om jag inte vet, att det finns nog inget mer smärtsamt än att förlora ett barn eller att se sitt barn råka illa ut.
Det kan vara rätt att döda, jo det kan det faktiskt mer eller mindre, men det är eller kommer aldrig vara rätt att röra ett barn. Blir så arg att det ens finns ett ord som heter pedofil. Vad är det för fel på människor egentligen?

vila i frid Engla

Kommentarer
Postat av: Evelina

Felaktigt resonemang tycker jag, Sofia. Du kan inte önska livet ur en person bara för att han ändå aldrig kommer bli kvitt sin sjukdom. En människa som Anders ska få vård, inte bli mördad. Fast å andra sidan så kan man ju inte låta bli att leka med tanken att man skjuter honom i nacken eller låter alfahannen knulla skiten ur honom.

2008-04-14 @ 16:09:47
URL: http://evelinaronnung.wordpress.com
Postat av: sofia

Jo jag kan absolut önska livet ur såna männsikor som gör illa eller utnyttjar barn, är det nåt som jag inte tål så är det just det.
Jag är ändå mot dödsstraff (även om jag kanske uttryckte mig som att jag var för det i inlägget), även om jag tycker att vissa inte förtjänar mer än att dö. Och man kan ändå börja fundera på om en person ändå aldrig kommer bli kvitt sjukdomen, vad är det då för mening att lägga en jäkla massa pengar (och vi pratar väääldigt mycket pengar) på vård som inte kommer leda någon vart ändå? Då finns det en miljard bättre saker att lägga krutet på.

2008-04-14 @ 17:22:39
URL: http://sofiiaolsson.blogg.se
Postat av: Evelina

Av ren nyfikenhet så vill jag veta hur du är så säker på att Anders inte kommer att vara frisk efter behandlingen? Den rättspsykiatriska undersökningen som nu med all sannolikhet väntar honom kommer att avgöra så klart. Antingen så är han för frisk för psyk-vård, eller inte, och då sätts han i fängelse. Vilket alternativ, förutom dessa två, ser du vara lämpligare?

2008-04-14 @ 23:50:09
Postat av: sofia

Om du läser så har jag aldrig skrivit om Anders utan pedofiler överhuvudtaget. Så honom har jag ingen aning om, aldrig sagt det heller.
Och nej, jag tror inte att pedofiler blir helt friska, efter vad jag har läst här och där.
Nej då finns det inga andra alternativ vad jag vet. MEN det känns fortfarande fel, om det hade varit mitt barn någon våldtagit och mördat så tror jag att mitt obehag hade varit enormt att veta att jag betalar skatt för att förbrytaren ska ha en säng att sova i, en tv att titta på och bättre mat än vad mina barn får i skolan. Men det är sånt man får leva med ändå!

2008-04-15 @ 07:54:32
Postat av: E

Så, enligt dig är rättspsykiatrisk vård fel, fängelse fel och dödsstraff fel. Vad är då rätt?

2008-04-15 @ 20:59:40
Postat av: sofia

Om du läser det jag tidigare skrivit så skriver jag vad jag inte är bekväm med när det gäller psykvård och fängelse. Det betyder inte att det ska försvinna och att jag har en helt ny lösning. Det är bara mina åsikter om vad jag tycker är nackdelar.

Jag tycker att det KÄNNS fel att sjuka avskum har det jävligt bra i ett sk "fängelse" som Sveriges befolkning betalar för och som kommer ut en dag och, enligt statistiken, oftast fortsätter. Jag menar då de som är mest psykiskt sjuka och gjort riktigt sjuka, grova brott upprepade gånger, det finns ju faktiskt en anledning till att de upprepat brotten - de kan inte sluta.

2008-04-15 @ 23:02:53

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0