måste bli fit nu

Att ha kommit igång med träningen känns skitbra rent ut sagt. Försöker att träna minst tre gånger i veckan, ibland blir det mer och ibland blir det mindre. Men de här sista två månaderna på terminen ska jag ligga i som satan!
Jag tror dock inte att det bara räcker med träning för att smala till mig så jag måste ändra kosten lite också, eller rättare sagt dra ner på kosten. Att sluta äta godis och liknande kan jag utesluta för det kommer ändå inte funka, förhoppningsvis lyckas jag i alla fall att äta det mer sällan.

Hade tänkt mig att mina mål under en hel dag ska se ut såhär:
Frukost: Frukt på vardagarna (kan inte äta tidig frukost längre). Vid senare morgonar fil, banan, müsli (fil är väl magert, eller?)
Lunch: När det är ätbart ska jag äta ordentligt så jag är mätt hela skoldagen ut. Orkar inte med nåt annars. 
Middag: Sallad, Fisk, Kyckling ska jag koncentrera mig på. Och väldigt lite ris/potatis/pasta. Måste sluta äta pasta dag ut och dag in.
Mellanmål under dagen / Efter träningen: Frukt
När sötsuget kommer: Morötter, Frukt, vatten/te.

Började faktiskt idag. Jag stoppade dock i mig en liten godisbit idag på skolan men det ska inte hända igen. ½ kg i veckan måste man väl iallafall kunna klara att gå ner?
Då hinner jag förhoppningsvis gå ner ungefär 5 kg till sommarlovet, perfekt! Fast i och för sig så bygger jag ju lite muskler nu, och muskler väger ju mer än fett så det kanske är bättre att mäta sig? Ja det ska jag göra, köper ett måttband imorn. Och så ska jag köpa en vattenflaska till träningen, och svänga in på HM för de har 50% på massor av varor imorgon (JIPPIE!).
Hur som helst, önska mig lycka til...

nu ska jag ta en morot

/S.o


Kommentarer

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0