ställa upp eller vara ego?

I slutet av maj/början på juni ska jag vara hårmodell åt en trea då hon ska göra gesällen, det ska bli riktigt roligt att få vara med där och se hur det går till. Nackdelen är den att jag inte får göra vad jag vill med mitt hår. Jag vill klippa skitkort i nacken, så att det blir  typ 1 cm, men det får jag icke. Så jag tänkte att jag kan väl vänta till dess då, lagom till sommaren och allt. MEN idag frågade Annica (min frisörlärare) om jag kunde vara hennes modell för en massa moment på hennes mästarprov, vilket inte är förens augusti-september nån gång. Då skulle jag få spara ut håret och låta det vara ända tills dess. Låter väldigt tråkigt asså.. Vet inte hur jag ska göra. Man vill ju inte göra läraren besviken i onödan, höhö.


Idag har det varit en hårt arbetande dag på frisör, på förmiddagen klippte jag matty och det gick mycket bra. Hon blev nöjd också och det är ju huvudsaken, -skönt att barra av lite, som hon sa så lustigt. På eftermiddagen slet jag med foliepaket och även det blev faktiskt super!
Efter skolan gick jag och Sarah hem och utanför porten så kom jag på att nyckeln var kvar i skolan, bara att hålla igen vreden och gå tillbaka. Sen åkte vi till Willys och handlade.. Fick 200 kr idag, sweeet.


image63

Kommentarer

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0