Sista lediga dagen, Och här kommer ett (ganska) långt inlägg om mitt jullov

men ändå.. bara två dagar till helg sen igen!

Har som ni ser tagit ett jullovsuppehåll från bloggandet. Har liksom inte orkat tagit tag i saken.
Hursomhelst, jullovet har varit riktigt skönt och jag har verkligen njutit av att inte vara tvungen att göra massa saker och bara gjort det jag har velat. Sen har det varit sjukt gött att inte behöva laga mat varenda dag, utan istället ha maten serverad på bordet (nästan) varje dag, inte helt fel det heller! Mammor är allt bra och ha.
Vad har jag gjort om dagarna då? Första dagarna innan julafton var jag bara med min älskling och myste, och umgicks med vänner.
Sen kom julafton, vilken var ganska rolig på dagen då vilmer och kalle livade upp stämningen, barn är ju nästan aldrig tråkiga. Skrattade nästan på mig efter vilmer hade öppnat sina julklappar och sa "meh, är det allt? Va lite jag fick" Haha, lite spoiled kanske? Men go ändå!
På eftermiddagen kom även min pappa till Sveg och vi åt julmat och öppnade julklappar. För er som undrar vad tomten gav mig iår så fick jag en kamera, köksgrejor (blender, vattenkokare, ugnformar m.m.), en spa-dag i storhogna av Jens :), lcd-tv, plattång, och massa andra småprylar ni vet, krämer och sånt.. Jag blev iallafall jättenöjd med klapparna!

På juldagen blev det först hemvändarhockeyn och sedan utgång med Emma och Anna. Kvällen var skoj, dock ganska segt när alla är på folkan och själv kommer man inte in.. Om jag längtar tills jag fyller 18. Idag är det faktiskt "bara" 1 år 7 mån och 2 veckor kvar, jippie! Glöm nu inte att kommentera och gratulera mig i förskott..

Mellandagarna var också väldigt lugna, var med Jens i princip hela tiden och det är ju alltid lika underbart. Vi vilade mest upp oss i sveg. Och for även till min pappa ett par dar och till östersund för att hälsa på min farfar och hans fru vivianne, var ju jättelängesen jag träffade dem så det var kul! Vi gick även på stan och mellandagsrean där var helt bedrövlig, sämsta jag sett. Skulle iallafall köpa ett par pumps till nyår tänkte jag, men det var ju såklart slut på alla som jag ville ha. Så det blev ett par lågskor istället, gick ju det med. Hade ändå brutit benen om jag hade haft högklackat på nyårsafton..

På lördagen åkte vi upp till Lofsdalen för att fira nyår där i en stuga som de hyrt. Ett gäng på ungefär 15 pers tror ja..
Ankomstdagen bestod bara av prat, ett (eller två) glas vin och ost & kex, mys!
På söndagmorgon klev vi upp, käkade frukost och åkte sedan ner på byn för att hyra längdskidor och åka upp med vessla till våffelstuga. Blev ju en och annan vurp, men kul var det! Väl uppe vid våffelstugan var det helt proppfullt med folk och omöjligt att få ett bord. Så det blev ingen lunch där utan istället åkte vi ner på skidorna och käkade på Trapper istället. Jag tog en stor smårätt och den var inte god, kycklingen bestod av ca en tugga mat och sen bara ben. Blev mätt på potatisen istället, tur det. När alla var mätta och belåtna for vi tillbaks till stugan igen och då blev det bastu med tjejerna och på kvällen blev det fest. Vi skulle åka ner på Trapper men taxin hade lite problem att komma som det verkade så det blev inte nåt av med det. Skönt tyckte jag, eftersom jag inte ens visste om jag skulle komma in ;).
Så blev det måndag och nyårsafton. Grabbarna stack iväg på paintball mitt på dagen och vi tjejer tog det lugnt, tog en promenix, bastade lite igen osv.. Killarna kom tillbaka (och vi suckade), haha.. Åt jättegod middag, fläskfilé med vitlökssmör & bacon och potatisgratäng. Creds! Blev så mätt att maten nästan var påväg upp igen. Efterrätten hoppade vi, jag hade ändå aldrig orkat. Festen fortsatte och vi lekte lite lekar och hade trevligt. Fick även lite underhållning från Västerås, Osten med resten hette de, och vi sjöng med "inte som gunnar". Yeei!
Sedan blev det tolvslaget och efter det for vi ner på Trapper, kom in som tur var, hade ju varit lite tråkigt annars :P
Tack alla för ett jättemysigt och roligt nyår!

Kom hem på tisdagen och resten av veckan gjorde jag väl inget speciellt tror jag.. Fick skjuts av pappa till Gävle i fredags och Jens följde med. Vi har haft den lugnaste helgen jag någonsin varit med om. Legat i sängen till två-tre varje dag och sedan legat i soffan istället. Tog oss iallafall ut tre gånger denna helg för en timmes promenad, middag på österns pärla och handling på willys. Han åkte hem igår morse och det var lika tråkigt som alltid.. Jag städade min lägenhet och det var skönt, när det var klart alltså.. På kvällen gick jag ut och käkade god mat med Frida och Evelina på Church street saloon. Efter det hyrde vi en film, blev en skräckis och den var faktiskt lite läskig :p Gick och la mig vid halv fyra, huvva, då borde jag ligga i min djupaste sömn egentligen..

Nu får det räcka för denna gång, jag antar att ingen ändå läst allt, skulle inte jag orkat göra iallfall. (: 
 
ciao

NYÅR
fler bilder finns på http://sofiaolsson.bilddagboken.se


           

Kommentarer

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0