Morn!

Lov för de flesta har alltid inneburit att man ska sova ut och ta långa sovmorgonar, även för mig. Men vad gör man då om man vaknar kl 9 och är klarvaken? Att somna om igen behöver jag inte ens fundera på, det är totalt omöjligt. Jag vill ju också passa på att sova ut länge när jag väl kan. Förr hade jag inga problem alls att ligga till tolv-ett tiden.. Jag har blivit morgonpigg, fy va tråkigt, men ganska skönt också.
Annat är det med Jens som helst vill ligga och dra sig till kvällen, så jag kan få lite panik där ibland, hehe.

Och redan onsdag idag. Snart slut på lovet då, nästan. Har inget för mig så jag tänkte berätta om påskhelgen i lagom korta drag:

SkärTorsdag - Jag åkte hem till härjedalen. Fick sällskap av Evelina och även Amanda till Bollnäs. Jag skämde ut mig som aldrig förr på tåget - jag berättade för Evelina att min musiklärare varit med i postkodsmiljonären och så snackade jag (och amanda, tack o lov så jag slapp skämma ut mig ensam, jag var värst ändå dock) om henne och beskrev hur hon var och hur hon såg ut för Evelina för vi misstänkte att vi kanske kunde ha samma lärare (bådas hette Lena). När vi lämnat ämnet så börjar Amanda tokfnissa och puttar på mig och pekar på en person som sitter snett bakom oss. Ja, som ni kanske förstår så sitter denne lärare där. Usch, har aldrig skämts så mycket förr..

 LångFredag - Eftersom Jens augustsson är helt oförmögen att vakna av sig själv en vettig tid på morgon så hjälpte jag honom lite på traven och plingade på. Det var en trött och fortfarande lite smådragen sötnos som mötte mig i dörren. Han ville sova mer men det kom inte på frågan tyckte jag.
Efter några om och men kom ett bra förslag upp om att vi skulle åka till vallsjön med Anna och Duvan för att basta och börja på dagens alkoholintag lite grann. Vi for och fixade lite vätska och sedan käkade Jens och kula på svegsskrogen. Undra om det går bra för dem? Det är ju alltid så dött där, tre bord har högst varit upptagna när jag varit där.
Hur som helst så for vi iaf upp till Ulvkälla och Östmans, där låg anna och hennes fågel och sov fortfarande. Jagade upp dem och sen bar det iväg till vallsjön. Temperaturen var iskall och i stugan ännu kallare. När bastun blev varm satte vi oss där och blev kvar i flera timmar. Grabbarna kylde av sig i en isvak titt som tätt, anna och jag däremot tyckte det räckte med att rulla sig lite i snön. Mycket trevlig dag :)
Efter en middag hemma hos mig och lite tjurighet från min sida så bar det av till Duvans lägenhet där vi satt ett tag. Även Jenny och Linn kom dit. Vi skulle till Ytterberg men kom aldrig dit pga skjutsbrist. Helt otroligt trist.. Så det blev en tidig kväll då det även var brist på fester i sveg, alla befann sig ju på Trapper den kvällen, tror ni jag längtar lite tills jag blir 18?

Påskafton - For iväg till svegssjön med Jens, Duvan, Anna, Linkan och även Malin och Alexander var där. Vi grillade korv och bara var. Jag frös om tårna och det var lite småsegt faktiskt. Vi begav oss till Linkan och letade efter skjuts, vilket faktiskt inte är så jättelätt på påskafton. Min mamma ställde upp och tack för det. Alla hämtade grejer och sedan blev det bastu hemma hos linkan, väldigt skönt var det efter att ha frysit hela dagen. Jenny, Linn och Sandra (?) kom dit också.
Middag på knuten och efter det gick alla hem till Duvan där det faktiskt kom ganska mycket folk. Jag hade rätt kul iaf :)

Påskdagen - Jens bestämde att vi skulle åka skoter, jag var inte så sugen men det struntade han i :P Ulf kom och skjutsade oss till Ulvkälla och Alexander, vars skoter vi skulle låna.
Som väntat så körde Jens som en idiot vilket säkert är kul för honom men inte för mig som sitter bakom och har noll kontrol. Det enda jag kunde göra var att hålla i mig för att inte trilla av. Jag var livrädd där ibland och skrek som en galning lite då och då. Ja, jag är farträdd.
Efter några timmar var jag helt slut i hela kroppen och ville bara lägga mig på marken och gråta. Samtidigt ville jag ju hem så fort som möjligt så det tjänade ingenting till.
Åkte till Storåsen där mamma och sune befann sig, de bjöd på käk och sedan begav vi oss hemåt.
Kvällen var lugn och vi somnade tidigt.

Annandag påsk - Premiärbadade på det nya badhuset, jättefräscht och fint var det där, tröttnade dock efter en timme då man hunnit gjort allting två gånger, dvs badat bubbelpool, åkt rutschkanan, klättrat lite på klätterväggen samt simmat runt lite och lekt. Även att det fanns två bastus för olika temperaturer - 75 och 90 grader. Kunde de inte hitta på nåt mer onödigt. Bättre hade väl varit att göra något mer roligt i badväg, t ex ett till högre hopptorn?
Efter badet tog vi en fika på kondis och sedan bestod dagen av soffdegande.

Det blev ju ett ganska långt inlägg, så drygt att säkert inte ens häften av er orkade läsa ;)  Perfekt tidsfördriv för mig däremot!
Nu ska jag väcka sjusovaren.
/ S.o


Kommentarer

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0