100% ointressant

Sitter här nu och försöker plugga till provet imorgon, som handlar om Medeltiden för övrigt. Det är svårt att överhuvudtaget orka läsa när jag anser ämnet så otroligt ointressant. Jag läser texten men får inte in faktat då jag istället sitter och funderar över massa andra saker (tex vad jag ska ha på mig imorn kväll). Det är rätt coolt att man kan läsa och samtidigt tänka på något helt annat.
Efter ett tag kommer jag på mig själv och får läsa om den sidan igen. Och igen... Och igen. Förstår ni om jag till slut ger upp.
Jag bryr mig inte om Lancelot var kär i kung Arthurs fru Guinevere för tusen år sedan. Och jag har absolut ingen nytta av att veta att det sprang  så kallade gycklare runt på torgen på 1400-talet. Allmänbildning i guess, men vad mer kommer det att ge mig i livet?

Suck och stön, kan det inte bara bli APU snart. Eller ännu bättre, sommarlov.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan :)
hoppas din dag varit bra ;)?
kram!
www.enlitentax.blogg.se

2008-05-08 @ 22:48:11
Postat av: Sanni

Jag brukar också komma på mig själv med sådant men då brukar jag pausa och göra ngt annat lr sova eftersom det oftast händer på kvällen ;D

btw kolla in min tävling:
http://sanninystrom.blogg.se/2008/may/tavling-1.html#comment

2008-05-08 @ 22:57:26
URL: http://sanninystrom.blogg.se
Postat av: Isabella Diaz

Jobbig med prov, lycka till :)

2008-05-08 @ 22:57:56
URL: http://brunettbella.blogg.se

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0