blämåndag

Gud, är det verkligen någon som tittar på tv-programmet Outsider? Det handlar numera alltid om konstiga sexuella vanor och det gör mig spyfärdig. Slog på 5an förut och får se en äcklig gammal gubbe sitta och smiska en bar rumpa, mycket trevligt.. Eller förut en gång när det handlade om "Pony-play", tjejer som klädde ut sig och betedde sig som hästar och drog sina killar i en vagn, helt sinnessjukt. Usch, varför inte ta om något intressanta udda människor istället.

På måndag börjar APUn, jag vill vara i Sveg och har jag tur kan jag byta, har redan ringt och frågat om plats så det är inget problem. Får bara se självaste fröken Ivarsson säger, men jag ser då inget problem. Bara att det blir kind of pinsamt att ringa till platsen här i Gävle och säga att jag inte ska komma. Men vad gör man.

Det har inte varit någon bra dag idag. Har fått enormt med uppgifter att göra under APUn. Jag som såg fram emot en period UTAN skoluppgifter och en massa måsten. Trodde jag ja..
Hoppas bara att jag åtminstone kan få vara hemma de tre veckorna och bara ta det lugnt, och vara barn ett tag. Det är faktiskt precis så jag känner det när jag kommer hem, att jag blir barn igen. Få mat på bordet varenda dag, kunna slänga kläder i tvättkorgen för att sedan få de rena ett par dagar efter utan att ha lyft ett finger, bara vara och inte ta så mycket ansvar hela tiden. Det är skönt. Och folk undrar hur i hela friden jag kan LÄNGTA till sveg. Jag trodde inte själv att jag skulle göra det heller, men man ser saker på ett helt annat sätt när man varit ifrån det ett tag, det kommer ni nog också tycka.


Kommentarer
Postat av: jp

vart ska du ha praktik i sveg isf då? :)

2008-05-12 @ 22:33:14
URL: http://jennypersa.devote.se
Postat av: sofia

Hos cissi :) Så då blir vi "kollegor", haha.

2008-05-12 @ 22:44:00
Postat av: Evelina

Jag hatar det bara ännu mer nu :O

2008-05-13 @ 16:39:58
Postat av: sofia

men jag menar inte själva byn, utan familjen och så, det hatar du väl ändå inte hoppas ja :P

2008-05-13 @ 16:43:03

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0