en helg i sommarvärme

Helgen har varit jättemysig. I fredags var det lite grillparty här på utegården, sällskapet var jag, sarah, sara b, elin, madde, jocke, matilda och jens. Vi grillade, lekte, spelade kubb och stökade på. Hade riktigt trevligt faktiskt, och det var så himla mysigt att sitta ute i kvällssolen framför allt.

På lördagmorgon vaknade jag och älskling i en inte allt för trevlig lägenhet. Det var verkligen jättestökigt, så våran första vakna timme ägnade vi åt städning. Men det är värt det för det är så skönt efteråt.
Sedan blev det stan en sväng och efter det picknick och solning i kvarnparken. Även Sarah följde med. Otroligt varmt och skönt var det, nu är det sommar på riktigt.
När vi fått nog av solen gick vi hemmåt och vilade en stund. Sen traskade vi ut för att äta middag. Det var cruising så hela stan var fullproppad med folk, fast det tycker jag bara är trevligt. Hade lite problem med att bestämma var middagen skulle äga rum men till slut blev det på cheers. Gött var det och mer mätt än nödvändigt blev jag.
Kvällen blev lugn och vi tittade på film och käkade glass.

Nu sitter jag här och väntar på att Jens ska vakna. Han älskar att sova länge på morgonen, dra sig i flera timmar och så ni vet, medans jag nästan hoppar upp så fort jag slår upp ögonen.
Ska ta och göra frukost nu, det sätter nog fart på han.

Kommer bildinlägg senare.

Ha en bra dag!

Kommentarer

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0