Vad hände?

Hittills har skolan, och livet i allmänhet faktiskt, kännts bara jobbigt. Jobbigt att gå upp på morgonen, jobbigt att göra nåt, jobbigt att lära sig, jobbigt att plugga, jobbigt att stå, jobbigt att sitta. Hade jag fått välja hade jag legat i sängen med täcket över huvudet hela dagarna. Jag har inte kunnat plugga något alls, jag kommer liksom aldrig igång och blir aldrig koncentrerad och inte eller motiverad. Allt är bara jobbigt.
Fortsätter jag såhär så kommer det definitivt att sätta sina spår i betygen. Och det känns ju väldigt onödigt att få ett sämre betyg än man egentligen kan uppnå, bara om orken och självdiciplinen kunde komma tillbaka.
Men i måndags bestämde jag mig för att ordna upp saker och ting, få lite ordning och reda i tillvaron och kanske ha en gnutta koll på när prov m.m är. Häromdagen köpte jag tex block så jag kan ha ett eget till varje ämne och inte klottra allting i ett som jag gjort hittills. Skrattretande jag vet, men det är i alla fall ett litet steg på vägen till en ordningsamt liv.
Nu har jag t o m tråkat ut mig själv med att skriva den här texten så jag kan ju bara anta att ni slutade läsa efter typ tredje meningen. Så nu slutar jag. Och så ska jag sluta tycka att allt är jobbigt också.


Kommentarer

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0