Uttråkade jag

Idag klev jag som vanligt upp på eftermiddagen, närmare bestämt halv ett, vilket dock är en halvtimme tidigare än igår och en timme tidigare än i förrgår. Jag gör framsteg.
Låg hemma och degade tills mamma slutade jobba, då åkte vi ut på sveg en sväng. Köpte bland annat hosmedicin till mig, tog den och höll tummarna för ett mirakel men istället blev jag bara enormt illamående och kunde inte äta på hela dagen eller kvällen. Och de köpte hem god, fet mat, buhu.. Så nu är Bisolvon min fiende.
Annars har jag bara legat hemma ikväll, kollat på Talang, Grillad och dylikt. Nu ska jag försöka sova, vilket inte är det lättaste. Skulle vilja smyga upp och sörpla i mig lite av mammas Cocillana, men eftersom den innehåller morfin törs jag inte. Då kanske jag blir helt knasig.

Aja, imorgon åker vi kanske till Gävle. Det skulle vara skönt att slippa böka med tåg och buss på söndag faktiskt.
Jag längtar till Gävle, även om det faktiskt har varit grymt skönt att vara hemma ett tag. Men jag längtar efter min fina lägenhet. Och jag känner ångesten, det är mycket jag ska hinna med de här sista veckorna innan sommarlov, hårdträna och göra mig redo inför beach 09, träna som fasen inför halvtidsproven, och hinna med allt annat såklart. Känns som det inte kommer blir några lugna kommande två månader.

Nä, nu blir det sova (försöka).
Godnatt :)


Kommentarer

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0