Flytt, flytt och flytt

Efter en rörig fredag och lördag sitter jag nu här, på söder, i min nya lägenhet.
Mamma kom i torsdags, och packade ihop det mesta åt mig. I fredags kom även pappa och Sune och då satte allt bärande igång. Det blev några lass och det är inte klokt vad mycket saker man samlar på sig. Förstår inte att jag fick plats med alla saker här i ettan, och ändå känns det luftigt. Jag smet ifrån flytten vid tre-tiden och tog en fika med Stina, Frida & Evelina. Träffar ingen av dem speciellt ofta så det var roligt.
När jag kom tillbaka var det bara att sätta igång igen, hade skapligt med ryggont framåt kvällen. Det blev en ganska lång kväll då nya soffan blev en historia för sig. Den var felmonterad så det var omöjligt att få ihop den. Det löste sig som tur var morgonen efter.
Idag har vi varit på ikea och bland annat köpt nytt matbord och stolar. När vi kom tillbaka gjorde vi i ordning det sista och det blev väldigt bra. Här kommer jag att trivas!

Ikväll har jag bara varit hemma (känns lite konstigt att säga hemma till ett boende man bott i en dag). Jens kom en sväng och jag klippte honom, sen har det bara blivit tv-tittande för min del. Det kändes verkligen som jag behövde bara sitta hemma en kväll.
Nu ska jag titta vidare på American Pie och sen sova.  
Godnatt


Kommentarer

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0