Pluggisch

Stockholmstrippen igår var lyckad. Jag fick med mig hem ett par chinos, ett stort linne, skor, 2 väskor (en stor och en kuvert), löshår och ett hårband. Så nu blir det vatten och bröd i ett par veckor igen. Men det gör inget.

Dagens nära-döden-upplevelse var när vi gick över gatan och en taxibuss kommer i full fart mot oss och tutar som en galning. Vi blir nästan påkörda och förstår inte vad som hände. Vi som bor i gävle är vana vid att man hinner gå i normal takt över vägen innan gröna gubben slår om. Men i storstan gäller det att rappa på.

När vi kom hem var vi trötta. Mattan följde med till my place och tittade på melodifestivalen. Vid tio nån gång kom Elin och vi tittade på "Min stora kärlek". M åkte hem och jag och E kikade på vänner tills vi inte orkade hålla ögonen öppna längre.

Idag ska jag ägna mig åt att skriva mitt eng-tal som jag ska framföra på tisdag då vi har den muntliga delen i nationella proven för Eng B, tror det blir något om barnsoldater. Har sjukt svårt för att hitta på något ämne faktiskt. Men huvudsaken är väl att man snackar. Att man ska behöva göra sitt muntliga inför 25 pers tycker jag är väldigt konstigt dock, det blir ju alltid tio gånger sämre när man är nervös, vilket jag kommer vara så det skriker om det. Känns lite orättvist faktiskt.

Kommentarer
Postat av: M

haha ja hade ju kunnat ligga på sjukan vid dehär laget. men man ska ju ha lite tur också ;)kommer nog vara lite mer aktsam för övergångsställen nästa gång jag åker till sthlm...

2009-03-08 @ 18:33:10
URL: http://millymatilda.blogg.se/

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0