Vad är det för fel på folk

Efter skolan idag gick jag några ärenden på stan. Jag besökte banken, clas ohlson och konsum. Gick inte ens in i någon klädbutik, men jag fick verkligen kämpa emot.

När jag sedan stod och väntade på att ettan skulle komma så ser jag en handikappad kille, i 25-års åldern kanske, som har väldigt svårt att gå. När han går över kungsgatan (mitt i stan ni vet, iaf ni som bor här) så börjar en bil tuta utav bara helvete och killen tittar upp och ser helt förskräckt ut, han skyndar sig så fort han kan och stannar sedan på andra sidan vägen och tittar in i den tutande bilen som åker iväg. Sedan går han iväg, med ett nedsänkt huvud. Usch, det var verkligen inte roligt att se. Förstår inte hur man kan göra så mot någon, som dessutom är handikappad. Vissa människor behövs det verkligen bankas lite vett i.
Väl på bussen som var tio minuter sen möter jag en otrevlig och stressad busschaufför som gormar åt alla att skynda sig och att rappa på för att bussen är sen. Tycker det är konstigt att passagerarna ska få känna sig ivägen för att bussen är sen. Vad är det för jävla servicekänsla. Jag själv kan såklart skynda på (även om jag bar på två tunga kassar) men när gamla männsikor som har svårt att ens ta sig på bussen får pikar av busschauffören blir jag grymt irriterad.
Fy vilka respektlösa människor det finns.

Kommentarer

kommentera mera!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Länka din blogg vettja:

Och så det du hade på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0